26 Mart 2013 Salı

Karaköy'ün En Yenisi "Forneria"


Karaköy'ün yenilenen yüzünü duymayan kalmamıştır diye düşünüyorum. Karaköy son zamanlarda hızla değişiyor, gelişiyor... Bize de keşfetmek kalıyor :)

Oldum olası hep sevmişimdir Karaköy'ü... Deniz olsa da bana Roma'yı anımsatıyor. ( Cenevizliler'den mi kaynaklanıyor acaba?) Tarihi dokusunu çok seviyorum. Bu nedenle de değişimden çok mutluyum.

Dur durak bilmeden her geçen gün yeni bir mekan karşımıza çıkıveriyor. İşte bunlardan biri de "Forneria" geçtiğimiz Cuma yeni açılan The Haze Hotel'in giriş katında açılmış şimdiden mekan adından çok konuşturacağa benziyor.

Bu çiçeği burnunda mekana henüz gidemedim ama en yakın zamanda arkadaşlarımla keyifli bir yemek için gideceğim.
Forneria'nın işletmecisi Leblon 11'in (Issız Adam filminden hatırlarsınız) sahibi ve CNN Türk'te Arda'nın Mutfağı programının güler yüzlü şefi Arda Türkmen.

Arda Türkmen mekanın konsepti için İtalya'dan çok özel bir taş fırın getirtmiş.Mekan ismini de buradan alıyormuş. Forneria Portekizce fırından çıkan yemek anlamına geliyormuş :)  ki adının nereden geldiğini de böylece anlamış olduk.

Eminim harika lezzetler çıkacaktır bu özel taş fırından... 

İlerleyen günlerde Karaköy mekanlarıyla ilgili sizlerle tekrar görüşeceğim :)






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder